Ο τοπικός πολιτισμός της περιοχής των Τζουμέρκων
Υπόμνημα:
..vital-kliniken.de.. Die Indianer, die ihre Abstammung vom https://www.vital-kliniken.de/cialis-20-mg-erektionsstorungen.html Geist-Mutter und einem Grizzlybär bestätigen verfolgen, dass der Bär, wie dass die Ainos, eine Bärin war und folglich eine Mutter-Totem. Die Tugas behauptete Abstammung von https://www.vital-kliniken.de/viagra-versand-aus-deutschland.html einem She-Wolf, und die Tufans https://www.vital-kliniken.de/viagra-billig-guenstig.html von einem She-Dog. Abstieg von der Mutter oder in der weiblichen priligy generika deutschland Linie wurde allgemein die Aborigines anerkannt. Daraus folgt, dass die zootypes vertreten zunächst die Motherhoods und wenn die Männchen den Vordergrund das gleiche Tier kam zwei Zwecken dienen würde.

Το καθολικό της μονής Βύλιζας


Στο καθολικό της μονής Βύλιζας, αφιερωμένο στον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου, τεκμηριώνονται όλα τα γνωρίσματα της τέχνης ενός οικογενειακού συνεργείου ζωγράφων από τα Κατσανοχώρια Ιωαννίνων και συγκεκριμένα από την Κορίτιανη. Οι Κατσάνοι ζωγράφοι, οι οποίοι δραστηριοποιούνται στη διάρκεια του 18ου και του 19ου αι. στην Ήπειρο, τη Θεσσαλία και τη Δυτική Μακεδονία, επαυξάνουν τις γνώσεις μας για τα συνεργεία ζωγράφων καταγόμενων από χωριά της Ηπειρωτικής ενδοχώρας, για το βαθμό διατήρησης της βυζαντινής ζωγραφικής παράδοσης και για την υιοθέτηση από τη ζωγραφική τέχνη μορφολογικών στοιχείων που τροποποιούν αλλά και εμπλουτίζουν τις παραδοσιακές αισθητικές κατηγορίες της βυζαντινής ζωγραφικής. Γνωρίζουμε, με βάση τα ενυπόγραφα έργα τους, πως οι ζωγράφοι από τα Κατσανοχώρια κατάγονται από τα χωριά Λοζέτσι, Φορτώσι, Κορίτιανη και Πλαίσια. Το πρώτο χρονολογημένο με επιγραφή έργο τους ανήκει στα 1730 και το τελευταίο στα 1865. Ζωγραφίζουν εκκλησίες που διασπείρονται γεωγραφικά στους σημερινούς νομούς Λάρισας, Γρεβενών, Κοζάνης, Ιωαννίνων, Πρέβεζας και Άρτας. Ειδικότερα, οι ζωγράφοι από το Λοζέτσι δραστηριοποιούνται χρονικά την περίοδο από το 1730 έως το 1768 και παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη γεωγραφική κινητικότητα. Εκείνοι από το Φορτώσι ζωγραφίζουν την περίοδο από το 1734 έως το 1843 και τους βρίσκουμε να κινούνται κυρίως γύρω από τον τόπο καταγωγής τους, στα Κατσανοχώρια και τα Τζουμέρκα. Τα έργα των ζωγράφων από την Κορίτιανη, τα οποία απαντούν στους νομούς Ιωαννίνων και Πρέβεζας, καλύπτουν την περίοδο από το 1788 έως το 1865. Οι ζωγράφοι, τέλος, από τα Πλαίσια, που ζωγραφίζουν κυρίως φορητές εικόνες, δραστηριοποιούνται στην περιοχή των Τζουμέρκων για μια δεκαετία (1842-1852).

Η ζωγραφική δραστηριότητα των Κατσάνων ζωγράφων παρουσιάζει, επιπλέον, ενδιαφέρον καθώς κατά τον 18ο και τον 19ο αι. η ζωγραφική τους τέχνη, χάρη στην όσμωση με τον περίγυρό της και τη νέα κοινωνικο-πολιτική και οικονομική πραγματικότητα, αφο¬μοίωσε εικαστικά στοιχεία και διδάγματα της σύγχρονής της ευρωπαϊκής κουλτούρας, στοιχεία που παρουσιάζουν αισθητικό ενδιαφέρον και τα οποία διεύρυναν όχι μόνο τον κύκλο των θεμάτων της, την τεχνοτροπία της, αλλά και το διάκοσμό της. Τα στοιχεία και οι κανόνες αυτοί της νέας θεώρησης αποτυ¬πώνουν την εμπειρία μιας ιστορικής μετάβασης, αλλά και τη συνείδηση της επαφής με άλλους πολιτισμούς. Χάρη στα διδάγματα της τέχνης της Εσπερίας η οργάνωση του ζωγραφικού χώρου έχασε την αμιγώς πνευματική της διάσταση και προσανα¬τολίστηκε προς την αισθητική εμπειρία. Στην τέχνη εισήχθησαν στα¬δια¬κά δεδομένα μιας εκκοσμικευμένης πραγματικότητας, τα οποία θεματο¬ποίησαν τις εμπειρίες της. Οι στενές εμπορικές επαφές της Ηπειρωτικής ενδοχώ¬ρας, κυρίως με τα εμπορικά και βιοτεχνικά κέντρα της Ιταλίας και της Βαλκανικής, διευκόλυναν τη μετάδοση νέων συρμών. Τα μορφολογικά στοιχεία που άλλαξαν σταδιακά από τον 18ο αι. και εξής το χαρακτήρα της μεταβυζαντινής τέχνης εκφράζουν μια πο¬λυσύνθετη κοινωνική πραγματικότητα και είναι συνυφασμένα με μια διαφορετική τύ¬που σχέση με τον κόσμο. Κατά συνέπεια, τα στοιχεία αυτά συνεισφέρουν ταυτόχρονα στην ανάδειξη του διαλόγου ανάμεσα στην τέχνη και τη ζωή, καθώς και στην κατανόηση των σύγχρονων των ζωγράφων πολιτισμικών διαδικασιών.

Από την επιχρισμένη σήμερα επιγραφή του καθολικού της μονής Βύλιζας, επάνω από τη δυτική θύρα του ναού, πληροφορούμαστε ότι το κόστος των τοιχογραφιών, οι οποίες ολοκληρώθηκαν τον Νοέμβριο του 1793, ανέλαβαν ο ηγούμενος Ιωαννίκιος και οι μοναχοί Αρσένιος, Καλλίνικος και Κλήμης. Στο καθολικό εργάστηκαν, σύμφωνα πάντα με την κτητορική επιγραφή, οι ιερείς Κωνσταντίνος και Στέργιος, οι οποίοι πρωτοεμφανίζονται στα 1788 στον Άγιο Βλάσιο Κοτορτσίου Ιωαννίνων, επικουρούμενοι στο έργο τους από τα παιδιά του Κωνσταντίνου, Χριστόδουλο και Ιωάννη. Λίγα χρόνια μετά, στα 1797 και 1798 το συγκεκριμένο συνεργείο συμμετέχει στην τοιχογράφηση της Γέννησης Θεοτόκου Λελόβων Πρέβεζας και της Κοίμησης Θεοτόκου Βαρλαάμ Ιωαννίνων αντίστοιχα.

Δείτε τις τοιχογραφίες του Καθολικού της Μονής.