Ο τοπικός πολιτισμός της περιοχής των Τζουμέρκων
Υπόμνημα:

Εικόνα 17: Η Περιτομή του Χριστού

e17

Στην εξοικείωση με αναζητήσεις της αναγεννησιακής ζωγραφικής και συγκεκριμένα με το θέμα της Περιτομής, όπου ο ιερέας εικονίζεται πίσω από τράπεζα καλυμμένη με τραπεζομάντηλο με κρόσσια, όπως απαντά σε χαλκογραφικά πρότυπα του Cornelis Cort (π. 1535-π. 1578) [1], εμπνευσμένα από το θέμα της Περιτομής του Χριστού του Federico Zuccaro (1540/1-1609), αίρει την καταγωγή της η εικονογράφηση της ομώνυμης παράστασης της συλλογής μας [επιγραφή: Η ΠΕΡΙΤΟΜΙ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ]. Η σκηνή λαμβάνει χώρα στο εσωτερικό ενός δωματίου, μπροστά από τοξοστοιχία, με τη Θεοτόκο γονατιστή στα αριστερά έχοντας πίσω της τον Ιωσήφ. Ο Χριστός βρίσκεται ήδη στα χέρια του ιερέα, πλαισιωμένου από δύο αγγέλους, ο οποίος ετοιμάζεται να εκτελέσει την περιτομή, στην οποία άλλωστε παραπέμπει το εγχειρίδιο που βρίσκεται επάνω στο τραπέζι. Κοινά στοιχεία με το έργο μας, όπως ο Χριστός στα χέρια του ιερέα ή στη στάση της γονατιστής Παναγίας με τις παλάμες ενωμένες, μπορούν επίσης να αναζητηθούν σε χαρακτικό του Adamo Ghisi (1530-1585)[2].

[1]. Strauss – Shimura 1986, 62-63, πίν. 51-ΙΙ (72), 52 (72).
[2]. Boorsch – Spike 1986, 237, πίν. 2 (430).