Ο τοπικός πολιτισμός της περιοχής των Τζουμέρκων
Υπόμνημα:
..vital-kliniken.de.. Dies, wenn sie aufgerichtet stand hoch wie die Männer ein langer Weg gesehen. https://www.vital-kliniken.de/viagra-versand-aus-deutschland.html Die Frau zeigte ihr Undattha oder typisch nach unten https://www.vital-kliniken.de/kann-man-viagra-rezeptfrei-kaufen.html die pubes https://www.vital-kliniken.de/cialis-once-a-day-rezeptfrei.html und Behaarung und die Männer durchgeführt, den Ritus auf sie, und dann https://www.vital-kliniken.de/kamagra-bestellen-oral-jelly.html hatten sie alle Geschlechtsverkehr mit ihr. N.T.

Εικόνα 43: Η αγία Παρασκευή και σκηνές του βίου της

e43a

Τεκμήριο της τάσης των κεφαλοφόρων αγίων, εξαρτημένη πιθανότατα με την ιδεολογική γραμμή ενδυνάμωσης της πίστης, είναι η εικόνα της αγίας Παρασκευής [επιγραφή: Η ΑΓΗΑ ΠΑΡΑCKEBH], η τεχνοτροπία της οποίας οικειοποιείται τις αρχές ενός επαρχιώτη ζωγράφου της δεύτερης δεκαετίας του 18ου αιώνα. Η εικόνα, κατασκευαστικά και τεχνοτροπικά συγγενεύει με μια εικόνα της ένθρονης Θεοτόκου στον τύπο της Βρεφοκρατούσας, με ομοιότητες στον τρόπο πλασίματος των προσώπων, όπου στον σκούρο προπλασμό απλώνονται απαλοί καστανορόδινοι γλυκασμοί, στη χρήση λιγοστών φώτων, στην κοινή χρήση των χρωμάτων, στην ανάλογου τύπου σχηματοποίηση στην απόδοση των ενδυμάτων που δίνουν μια έντονη αίσθηση ακαμψίας με μια μαύρη πλατιά ταινία να ορίζει το περίγραμμά τους και τις πτυχώσεις, στα όμοιου τύπου φωτοστέφανα κοσμημένα με κοινά διακοσμητικά θέματα σε χαμηλό ανάγλυφο, που δημιουργούν ένα πυκνό πλέγμα γραμμών και κουκκίδων, αλλά και στην κοινή σκαφωτή κατασκευή με αυτόξυλο πλαίσιο που μιμείται σχοινί.

Ο τύπος της μετωπικής αγίας Παρασκευής, η οποία κρατά με το δεξί της χέρι σταυρό και με το αριστερό την κεφαλή της, ενώ περιμετρικά αναπτύσσονται σκηνές του βίου της (Γέννηση της αγίας [επιγραφή: η γένησις της αγίας], θανάτωση του δράκοντα [επιγραφή: η αγηα ης δράκον], τύφλωση του βασιλέα Αντωνίου μέσα από το λέβητα [επιγραφή: η αγήα τυφλοθήσαν τον βασιλέα], αποκατάσταση της όρασης του βασιλέα Αντωνίου [επιγραφή: η αγία εδοσε τους οφθαλμους], η αγία ξανά μέσα στο λέβητα [επιγραφή: η αγήα ης την καμηνο] και τέλος φυλακισμένη), μας είναι ήδη γνώριμος σε εικόνα με την ομώνυμη αγία από τη συλλογή Βελιμέζη, χρονολογημένη στο δεύτερο τέταρτο του 16ου αιώνα[1].

[1]. Χατζηδάκη 1997, 174-183, αρ. κατ. 16.